indianets

indianets

indianets

indianets

همه چیز در ارتباط با شهر اردبیل


شهر اردبیل مرکز استان اردبیل است که از دو جهت اهمیت دارد: یکی به دلیل تجارت ابریشم که در گیلان قرار دارد و دیگری وجود مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی است. بافت شهر اردبیل به صورتی است که خیابان هایش همگی منحنی شکل اند. آب و هوای شهر اردبیل در زمستان سرد و در تابستان معتدل می باشد طوری که زمستان یکی از سرد ترین شهرهای ایران به شمار می آید. یکی از علت هایی که استان اردبیل را معروف کرده است وجود بیش از ۱۱۰ چشمه آب گرم و سرد معدنی در این استان است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، این چشمه های طبیعی برای افرادی که درد مفاصل دارند بسیار مفید و سودمند است.

چشمه های معروف این شهر در سرعین و مشکین شهر قرار دارد. در شهر اردبیل دره های زیبا و کوه های با شکوهی مثل کوه آق داغ با متنوع ترین گونه های حفاظت شده و دره شیروان دره سی، رود های پر آب، قزل اوزن، و دریاچه بسیار زیبای شورابیل، سبلان نیز وجود دارند که در کنار سوغاتی های معروفش مثل عسل و حلوای سیاه از جاذبه های مهم گردشگری این استان هستند.

اردبیل شهری صنعتی از لحاظ کشاورزی و توریستی است علاوه بر قطب تجاری به خاطر آب و هوای معمولی و آثار باستانی معروف است. صنایع دستی معروف شهر اردبیل سفالگری، گلیم بافی، جاجیم بافی و قلاب دوزی است. جمعیت این شهر حدود ۸۰ هزار نفر است که زبان اصلی آن ها ترکی می باشد. مذهب مردم این شهر شیعه است که جمعیت مسیحی و ارمنی ساکن در آن سال ها پیش شهر را ترک کرده اند. منطقه اردبیل از قبل از میلاد منطقه ای مسکونی بوده است. اردبیل اولین شهر ایران از لحاظ لوله کشی آب مشروب است، تاریخ این لوله کشی به دوره صفویه باز می گردد. اگر شما قصد مسافرت به این شهر دیدنی را دارید با مراجعه به سایت مستر بلیط می توانید بلیط خود را تهیه نمایید.


۱٫ بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ایران در محله عالی قاپو اردبیل در ایران است، این بقعه در اوایل قرن ۱۶ تا اواخر قرن ۱۸ میلادی ساخته شده است و در سال ۲۰۱۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مکان  با معماری سنتی ایرانی و به کارگیری کمترین فضای ممکن ساخته شده است. آثار دیدنی که در این آرامگاه وجود دارد شامل: کتابخانه ها، مسجد، مدرسه، مخزن، بیمارستان، نانوایی، دفاتر اداری است. بقعه اردبیلی یکی از با ارزش ترین جاهای دیدنی شهر اردبیل می باشد که از نظر معماری و نمایش اصولی سبک عرفانی در جهان از ارزش بالایی برخوردار است.

یکی از ویژگی های این بقعه کنار هم قرار گرفتن آثار هنری در رشته های مختلف است که شامل کاشی کاری معرق، گچ بری کتیبه های بسیار زیبا، و خط خطاطان دوره صفوی، نقره کاری، نقاشی که همگی این ها در این آرامگاه جای گرفته اند. علاوه بر مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی مقبره های شاه اسماعیل و برخی دیگر از مشایخ و کشته شدگان جنگ چالدران در آن جا قرار دارد. در دوران سلطنت صفویان کاربرد این مجموعه تغییر کرد و به دلیل وجود بقعه شیخ صفی الدین به یکی از مهم ترین مکان های ملی و سیاسی تبدیل شد.


۲٫ دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی شهر اهواز است که علت نام گذاری آن شوری بسیار زیاد آب آن جاست. اما امروزه به دلیل اینکه آب شیرین به دریاچه اضافه شده شورابیل تنها یک نام یادگاری از دوران گذشته می باشد. تالاب شورابیل که در گذشته گل های آن بیماران را شفا می داد به یکی از زیستگاه های پرندگان مهاجر در شهر اردبیل تبدیل شده است. این تالاب در اواخر دوره سوم و اوایل دوره چهارم زمین شناسی درست شده است، دریاچه شورابیل یکی از دریاچه های طبیعی ایران می باشد.

که به دلیل اضافه شدن آب شیرین به دریاچه امکان پرورش ماهی قزل آلا در آن جا وجود دارد. این دریاچه ۳ کیلومتر با شهر فاصله دارد که به یکی از بهترین مناطق تفریحی شهر اهواز تبدیل شده است. طولانی ترین جاده سلامتی را در اطراف این دریاچه با چمن های مصنوعی احداث کرده اند که امکان تردد ماشین و دوچرخه هم در آن جا وجود دارد، بعد از چشمه های آب گرم سرعین از دومین مناطق پر بازدید استان اردبیل است. اگر قصد سفر به شهر پر از مناطق دیدنی اردبیل را دارید می توانید از طریق تورهای مسافرتی به آن جا بروید و با تهیه بلیط هواپیما اردبیل از طریق سایت های اینترنتی به راحتی کار خود را انجام دهید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.